FIFA Uygulaması #1 NTP Mantığı    

Evet, arkadaşlar şimdi sizler ile diğer makalede bahsettiğim gibi Fifa uygulaması yapacağız.

Neden Fifa?

En çok oynadığım hatta oynadığım nadir oyunlardan biridir kendisi. Ve herkesin bildiği, ve kolayca anlayabileceğini düşündüğüm bir örnek.

 

Şimdi Olayı Açıklayalım:

Fifa, bildiğiniz üzere oyuncuları yöneterek maçlar yaptığımız güzel bir oyun.

Hiç dikkat ettiniz mi bilmem ama orada oyuncular ve oyuncuların bilgileri var. Sizce bu nasıl oluyor?

Örnek olarak yapacağımız uygulamada:

Oyuncunun bilgileri şunlar olsun:

  1. Oyuncunun Adı
  2. Oyuncunun Takımı
  3. Oyuncunun Hızı
  4. Oyuncunun Puanı

nesne.png

Daha önce gördüğümüz programlama da düşünün. Oyunda 1 oyuncu var ise sıkıntı yok.

Değişkenler ile çözeriz işi.

Oyuncu_Adi= “OyuncuAdi”

Oyuncunun_Takimi=”TakimAdi”

Oyuncu_Hizi=70

Oyuncu_Puani= 85

 

Ama bir sıkıntı var. Fifa da 18.000 oyuncu var.(Rakamı bir internet sitesinde gördüm tam olarak bilmiyorum önemi de yok zaten) . O kadar oyuncu için değişken oluşturulduğunu düşünsenize. Mecburen bu bilgilerde maç yapılırken gerekiyor. Burada nesne tabanlı programlama işin içine giriyor işte.

Her futbolcu için bu bilgiler var. Sadece değerleri değişiyor. Değerler bir veri tabanından çekilse, ve bu değişkenler tek bir nesne gibi davransa, direk o nesneleri yönetsek nasıl olur?

İşte nesne tabanlı programlama…

Burada ki özellikleri tek bir nesne gibi düşünün. Program üzerinde değişiklik yapmak yani oyuncu özelliklerine sadece bir özellik ekleme istediğinizde sadece bir tane nesneye özellik ekliyorsunuz ve iş tamam.

Mantığı elimden geldiği kadar sade bir şekilde anlatmak istedim. Ama bunu tek bir yazıda anlatmak pek mümkün değil. Ama derslerin içinde ve uygulama ile bunu daha anlaşılır yapmaya çalışacağım.

Bir sonraki derste sınıflar konusunu işleyeceğiz. Ve uygulamamızın sınıfını oluşturacağız.

Bir sonraki derste görüşmek üzere…

Yorum bırakın