Nesne Tabanlı Programlama – OOP (NTP) #1 Giriş

Nesne Tabanlı Programlama – OOP (NTP) #1 Giriş

Python’da Nesne Tabanlı Programlama (Object Oriented Programming)

Herkese merhaba. Şimdi python ile nesne tabanlı programa ya ufak bir giriş yapalım.

Nesne tabanlı programlama yani Object Oriented Programming kısaltılmışlarını “OOP” yada “NTP” olarak görebilirsiniz.

Peki, nedir bu “OOP” yada “NTP” ?

Nesne tabanlı programla nesnelere dayalı olarak modellenen bir yazılım geliştirme yöntemidir.

Peki, ne işe yarar?

NTP de temel amaç daha etkin kod yazmaktır.

Kod tekrarını azaltır.

Oluşturulan yapılar diğer projelerde tekrar kullanılabilir

….

 

Fark ettiyseniz yazılımda hep bir kolaylaştırma var. Kullanıcıdan değer almak ve o değer üzerinde işlem yapmak için değişkenler. Tekrar eden kodları bir defa yazmamıza yarayan döngüler…

Bu nesne tabanlı programlamada bize yazılımı yaparken büyük kolaylıklar sağlayacak.

Eğer daha fazla bilgi edinmek isterseniz internette bir sürü bilgi var. Onları buraya almak ve bilgi kalabalığı yapmak istemiyorum.

Şimdi biraz mantığını anlamaya çalışalım:

Bu mantığı anlamak için sizinle bir uygulama geliştirmek istiyorum. Sizinle en çok sevilen spor oyunların dan Fifa’ yı yapalım.

Fifa derken yani fifanımsı, ufak fifa yapalım. 😀 Yani amacımız fifa yapmak değil, amaç sizlere nesne tabanlı programlamayı uygulama üzerinden, günlük hayattan anlatmak.

Bu girişten sonra diğer makalede devam edelim.

Yorum bırakın