FIFA Uygulaması #2 – Sınıflar

Sınıflar değişkenlerimizi, fonksiyonlarımızı tek bir grup halinde tanımlamamızı sağlar.

Bunu bir paket olarak düşünebilirsiniz. Kendi örneğimizden yola çıkacak olursak;

Oyuncu ile ilgili tanımlamaları ve fonksiyonları tek bir sınıf içinde tanımlar ve istediğimiz şekilde kullanırız.

nesne

Mavi kutuyu bir class olarak düşünebilirsiniz. Ve oyuncu ile ilgili tüm tutmak istediğimiz verileri bu kutu içinde tanımlayıp. Üzerinde işlemler yapabilir, değerler koyabiliriz. Eğer istersek classın içine fonksiyonlar yazıp çağırabiliriz.

Hadi Şimdi bir class tanımlayalım:

classOlusturma

Görüldüğü sınıf tanımlamak zor bir iş değil. Tıpkı bir fonksiyon tanımlar gibi;

Başına class’ın adını, ardından iki noktamızı koyup altına tanımlamalarımızı yazıyoruz.

Şimdi uygulamamamızın sınıfını oluşturup, tanımlamalarını yazalım.

class Oyuncu:
     Ad = ""
     Takim =""
     Hiz =0
     Puan = 0

 

Bir sonraki makalede sınıflar konusuna devam edeceğiz ve “self” komutunu üzerinde duracağız tekrar görüşmek üzere.

Yorum bırakın